Ute Aurand

ute aurand

Terzen

1998 50min 16mm Magentton
Verleih: Ute Aurand

Thirds
1998 50min 16mm Magnetic Sound
distribution: Ute Aurand

4 / 11

Momente meines Lebens, gefilmt zwischen 1992 und 98. "[...] Die Bilder wurden nicht eingespannt in eine Geschichte – ja, nicht einmal in ein Gefühl. Sie waren da, und das war alles, und es war ein Glück.[...] Es entstand Terzen. Nach und nach wuchs etwas zusammen, und tatsächlich gibt es da einen Bogen, eine Architektur, oder eine Musik, einen Rhythmus, ein Bildgebäude, das im Großen wieder ist, was es im Kleinen war: glücklich, weil die Freiheit erhalten blieb.“ Maria Lang

Premiere: "FilmSamstag" 1998


“In the day after seeing Terzen, there was a surprising sense of the film that developed for me. The rhythms were still present and helped to unify a multitude of impressions. This lead me to reconsider the general tone of the film because, as I reached beyond its quick pace and rhythmic lightness and beyond the everyday content, I realized that its Heiterkeit grows out of a serenity or courage in facing mortality. This is the surprising sense of the film, its inner music. (…) Early in the film I recall a chair held in the strong afternoon sunlight. Even though you show it from many angles, it has a potent stillness. This strikes me as a good example of how you embody an active sense of seeing in your filming, and you reflect back to us the paradox that it is in movement that we create stillness. The eye, constantly moving yet creating stillness.”  Robert Beavers, Gespräch über Terzen, in: Ulrike Pfeiffer, Bärbel Freund, Ute Aurand - 3 Filmemacherinnen, 3 Freundinnen; 2004